Als het goed is heb je een mooie, niet voor de hand liggende mix aan elementen gekregen. Probeer hiermee een campagne te bedenken.
Liever met pen en papier aan de slag. Download hier The FundraisingGame Canvas.
Print deze en doorbreek je denkpatronen.
Wie is je klant en welk probleem los jij voor hem op met jouw product of dienst. Welke voordelen ziet hij en tegen welke drempels loopt hij aan die jij kan oplossen.
Hoe gemotiveerd zijn jouw klanten om in te gaan op je call-to-action? En zijn ze in de gelegenheid om dit te doen?
Het BJ Fogg model helpt je om jouw campagne succesvol te maken. Het laat je zien hoe en of de triggers die je bedenkt ook kunnen werken. En hoe je deze kan laten werken.
Dit is de as die weergeeft hoe gemotiveerd je klanten zijn om in te gaan op jouw boodschap/ call to action
Dit geeft aan in welke mate jouw klanten kunnen ingaan op je boodschap / call to action.
Je hebt een mooie wervingscampagne lopen, waar je klanten positief op reageren, je verwijst naar je site, maar daar ben je vergeten de doneer-button te tonen. Dan zit je zit je helemaal links bovenaan in het model: moeilijk om te doneren, zeer gemotiveerd.
Het BJ Fogg model helpt je om jouw campagne succesvol te maken. Het laat je zien hoe en of de triggers die je bedenkt ook kunnen werken. En hoe je deze kan laten werken.
Dit is de as die weergeeft hoe gemotiveerd je klanten zijn om in te gaan op jouw boodschap/ call to action
Dit geeft aan in welke mate jouw klanten kunnen ingaan op je boodschap / call to action.
Je hebt een mooie wervingscampagne lopen, waar je klanten positief op reageren, je verwijst naar je site, maar daar ben je vergeten de doneer-button te tonen. Dan zit je zit je helemaal links bovenaan in het model: moeilijk om te doneren, zeer gemotiveerd.